Ons Nieuws

Een bijenhotel in de Hof van Lof

Dankzij Soester Jaap van den Berg is de Hof van Lof sinds eind augustus van dit jaar een bijenhotel rijker. Een mooi cadeau voor de kerktuin die dit jaar 15 jaar bestaat. We hopen dat veel bijen de weg naar onze kerktuin gavinden.

Zomeropenstelling in de Oude Kerk seizoen 2023

Kom in de zomervakantie naar de Oude Kerk! In de periode van 9 juli t/m 19 augustus 2023 staan de deuren van de Oude Kerk open voor bezoekers, dinsdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur. Er is van alles te doen in en om de kerk. Een leuke activiteit in de zomervakantie…

Blog: Een toilet bij de Oude Kerk

Nu er volop wordt nagedacht over een verbouwing van de Oude Kerk, zocht archivaris Dick Kreuzen uit wat voor toiletten er in vroeger tijden bij en in de kerk zijn gebouwd.

Graven en grafstenen in de Oude Kerk

Wist u dat de grafstenen in de Oude Kerk na de laatste restauratie in 1957 redelijk willekeurig weer zijn teruggelegd? Archivaris Dick Kreuzen legt uit hoe dat komt en vraagt zich af wat wijsheid is voor de komende verbouwing.

Word een Vriend of bekijk onze webshop

Wordt een VriendWebshop