aug 08 2021

Zomerconcert Atmos3

Op zondag 8 augustus 2021 verzorgt Atmos3, bestaande uit Annemieke IJzerman (harp), Mickey Wagner (piano) en Esther Doornik (marimba) het zomerconcert in de Oude Kerk.
Op het programma vanmiddag: Simeon Ten Holt (1923-2012) – Canto Ostinato. Dit is een stuk dat men moet ondergaan. De veranderingen in patronen zijn minimaal en dat maakt dat je als luisteraar als het ware in het stuk wordt gezogen. De impact en populariteit van deze muziek is zo groot geweest, dat Ramon Gieling er in 2011 een documentaire over heeft gemaakt: “ Over canto”. Het is een pronkstuk van de hedendaagse Nederlandse muziek. Simeon ten Holt was een Nederlandse componist die een paar jaar geleden is overleden. De Canto Ostinato is zijn meest beroemde werk. Het bestaat uit 106 eenheden die herhaald worden. Binnen deze eenheden bestaan verschillende variaties. Aangezien het niet vast staat hoe vaak deze herhalingen plaatsvinden en welke variatie wie en wanneer speelt, is het voor de musici ook iedere keer een andere beleving om het uit te voeren en is de uitvoeringsduur wisselend. Atmos3 speelt dit stuk in de bijzondere bezetting van harp, 2 marimba’s en piano.

Bekijk het Programma en de CV’s van Atmos3
Foto: Mic van Reijen

Wilt u dit concert bijwonen? Reserveer dan vooraf via dok-concerten@famsolleveld.nl
Entree: 10 Euro p.p.