Jan Jansen

jul 31 2022

Zomerorgelconcert Jan Jansen

Op zondag 31 juli 2022 bespeelt Jan Jansen, in het vierde zomerconcert, het historische orgel in de Oude Kerk. Jan Jansen was gedurende 16 jaar cantor-organist van de Oude Kerk in Soest, een goede bekende dus. Van 1987 tot mei 2011 was hij organist van de Domkerk te Utrecht, waar hij naast de drukke liturgische praktijk de landelijk welbekende Zaterdagmiddagmuziek verzorgde.
Al verschillende keren heeft Jan Jansen een concert in de DOK-concerten series verzorgd. Wij zijn blij dat hij dat deze middag opnieuw doet, met verschillende werken van J.S. Bach. Naast muziek van Bach horen wij ook muziek van César Franck, Eugene Gigout en Jehan Alain. Een prachtig programma voor de (orgel)liefhebbers.
Programma orgelconcert

Toegangsprijs is € 10,00 (contant gepast betalen; pinbetaling heeft de voorkeur).
Vooraf reserveren is niet nodig.

Fotograaf: Gérard van Bethlehem