aug 15 2021

Orgelconcert Jan Jansen

Laatste nieuws: Dit concert is inmiddels volgeboekt!
U kunt zich nog wel aanmelden voor de reservelijst, dan krijgt u bericht als er een plek vrij komt.
Natuurlijk kan reserveren voor één van de volgende concerten ook.

Op zondag 15 augustus wordt het Van Gruisen-Van Oeckelen orgel in de Oude Kerk bespeeld door organist Jan Jansen.
Plaatsgenoot Jan Jansen is geen onbekende in de Oude Kerk. Hij was hier gedurende 16 jaar cantor-organist voor hij in 1987 naar Utrecht vertrok, waar hij tot mei 2011 organist was van de Domkerk. Naast de drukke liturgische praktijk verzorgde hij daar, samen met de Domcantorij o.l.v. Remco de Graas, de landelijk welbekende Zaterdagmiddagmuziek.

Jan Jansen heeft vanmiddag een gevarieerd programma. Zo kunt u muziek verwachten van Johann Pachelbel, Antonio Vivaldi, Johann Sebastian, Carl Philipp Emanuel Bach en van
Felix Mendelssohn. Het slotstuk van deze muzikale middag is Partia over Psalm 149 “Halleluia! laat opgetogen een nieuw gezang de Heer verhogen”, een compositie geschreven door Jan Jansen zelf.
Bekijk het Programma
CV Jan Jansen
Foto: Gérard van Bethlehem

Wilt u dit concert bijwonen? Reserveer dan vooraf via dok-concerten@famsolleveld.nl