Aran Veen op het orgel

sep 17 2023

Orgelconcert Arjan Veen

Op 17 september 2023 wordt het Van Gruisen-Van Oeckelen orgel van de Oude Kerk bespeeld door Arjan Veen.
Arjan Veen is concertorganist, kerkmusicus en dirigent. Hij is als (cantor-) organist verbonden aan de Maartenskerk in Doorn, de Grote kerk van Vianen en als vesperorganist aan de Domkerk te Utrecht. Arjan Veen behaalde zijn Bachelor en Masterdiploma orgel aan het Rotterdams Conservatorium en studeerde bij Aart Bergwerff, Ben van Oosten en Hayo Boerema. Zijn Masterrecital orgel sloot hij summa cum laude af in 2015. Hij behaalde meerdere prijzen bij internationale orgelconcoursen en volgde onder meer masterclasses bij Hans-Ola Ericsson, Jürgen Essl en Peter Planyavsky. In september 2022 mocht hij na zijn optreden in de int. orgelserie van de stad Kortrijk (BE) twee prijzen in ontvangst nemen waaronder de prijs voor de beste vertolking van orgelwerken van Cesar Franck. Arjan sloot zijn studie Koordirectie (Master) aan het Koninklijk Conservatorium te Antwerpen in juni 2022 succesvol af. Onlangs is hij benoemd tot dirigent van het Eindhovens kamerkoor (EKK).
CV Arjan Veen

Tijdens het DOKconcert laat Arjan Veen muziek horen van o.a. W.A. Mozart en V. Lübeck. Ook zullen er enkele werken van J.S. Bach ten gehore worden gebracht, waaronder het ‘Wachet auf, ruft uns die Stimme’ en ‘Concerto a-Moll’. Een programma dat de verrassende veelzijdigheid van het orgel in de Oude Kerk laat horen. U bent van harte welkom deze veelzijdigheid te komen ontdekken tijdens dit concert!

Kaartverkoop voor het concert in de kerk. Toegangsprijs is € 12,50 (contant gepast betalen; pinbetaling is mogelijk en heeft de voorkeur).
Vooraf reserveren is niet nodig.