Reitze Smits- Fotograaf: Annelies van der Vegt

jun 19 2022

Orgelconcert Reitze Smits

Op zondag 19 juni 2022 concerteert Reitze Smits in de Oude Kerk te Soest. Hij bespeelt deze middag het Van Gruisen-Van Oeckelenorgel en laat onder meer werken van J.S. Bach, L. Perotinus en zelf geschreven werken horen. Het programma wordt omsloten door twee Capriccio’s. Een Capriccio is een levendig stuk muziek met een vrije keus van de thematiek, vaak een ‘gril’ van de maker. Het ene werk staat aan het begin: een vroeg werk van Bach, geschreven ter ere van zijn oudere broer. Het concert wordt afgesloten met een werk van Reitze Smits, een Capriccio waarin variaties over een bekend Nederlands volksliedje centraal staan. Daar tussenin klinken onder meer een bewerking van een luitsuite van Bach en een Pastiche: een verzameling korte werken van heel oude muziek, afgewisseld met nieuwe muziek die daarop geïnspireerd is. Een mooi, gevarieerd programma, waar de (orgel)muziekliefhebber van zal genieten.

Toegangsprijs is € 10,00 (contant gepast betalen bij de ingang van de kerk; pinbetaling heeft de voorkeur)
Vooraf reserveren is niet nodig

Programma concert 19 juli 2022
CV Reitze Smits