Organist Geerten Liefting

sep 18 2022

Orgelconcert Geerten Liefting

In de reeks DOKconcerten is het Geerten Liefting die de honneurs op het orgel waarneemt op zondag 18 september in de Oude Kerk.
Het concert van deze middag begint met een rustig ingetogen werk van J.S Bach gevolgd door een vlotte, humoristische Fuga. Vervolgens worden alle “kleuren” van het orgel hoorbaar tijdens Thema con Variazoni van C.P.E. Bach, de zoon van J.S. Bach. Daarna improviseert Geerten Liefting zelf drie delen in gematigd modern idioom. Van Brahms klinkt het prachtige ingetogen koraal ‘Herzlich tut mich verlangen’. 2022 is het Franck-jaar is en daarom is de afsluiting van het concert het derde Choral van Franck, een groots werk met een stralend einde.
Het belooft een prachtig concert te worden voor de (orgel)liefhebbers.
Programma concert
CV Geerten Liefting

Toegangsprijs is € 10,00 (contant gepast betalen; pinbetaling heeft de voorkeur).
Vooraf reserveren is niet nodig.