Interieur Oude Kerk Soest 2019

sep 14 2019

Gratis toegang

Open Monumentendag in de Oude Kerk

Elk jaar in het tweede weekend van september openen tijdens Open Monumentendag duizenden monumenten hun deuren voor publiek. Stichting Comité Open Monumentendagen Soest-Soesterberg heeft voor beide dagen een uitgebreid programma samengesteld. Het programmaboekje vindt u op de website van Open Monumentendag.

Natuurlijk doet de Oude Kerk, het oudste gebouw in Soest, dit jaar ook weer mee.
Programma zaterdag 14 september in de Oude Kerk Soest:

• 13.30 – 17.00 uur Bezichtiging Oude Kerk en expositie schilderijen van Soester kunstenaars
  • 13.30 uur Beoordeling schilderijen door juryleden
  • 13.30 uur Torenbeklimming o.l.v. Frans Hoogeweg
  • vanaf 14.00 uur Nationale Orgeldag: Bezichtiging en uitleg van het monumentale Van Gruisen/Van Oeckelen orgel uit 1811/1855 en is er de mogelijkheid om het instrument kort te bespelen.
  • 14.30 uur Kort concertje door klein ensemble, bestaande uit docenten van de Bachschool. Daarna start van een ‘muziekinstrumenten-speurtocht’ in het kader van de Open dag van de Bachschool
  • 15.30 uur Torenbeklimming o.l.v. Frans Hoogeweg en rondleidingen door Hans Kruiswijk in de Kerkebuurt
  • 16.30 Afsluitende orgelbespeling door Gonny van der Maten

Er is een verkooptafel aanwezig met o.a. boeken en CD’s van het orgel.