Interieur Oude Kerk Soest 2019

sep 11 2021

Open Monumentendag 2021 in de Oude Kerk

Elk jaar in het tweede weekend van september openen tijdens Open Monumentendag duizenden monumenten hun deuren voor publiek. Stichting Comité Open Monumentendagen Soest-Soesterberg heeft voor beide dagen een programma samengesteld. Het complete overzicht vindt u op de website van Open Monumentendag.
Natuurlijk doet de Oude Kerk, het oudste gebouw in Soest, dit jaar ook weer mee.

Om 11.00 uur opent wethouder Harry Dijkhuizen vanuit de Oude Kerk de Soester Open Monumentendagen. Cees Vos verzorgt het welkomstwoord.
Er mogen maximaal 40 bezoekers bij de opening aanwezig zijn, vanwege de huidige coronaregels. Meldt u daarom vooraf aan bij Betty Blankenstein via betty_blankenstein@hotmail.com

Na de opening is de kerk vrij toegankelijk voor bezichtiging tot 17.00 uur. Het Van Gruisen-Van Oeckelen orgel wordt regelmatig bespeeld en een klein ensemble van de Bachschool treedt op.
Vergeet ook zeker kerktuin ‘De Hof van lof’ niet!