Poster Avondmuziek 15 december 2019

dec 15 2019

Gratis toegang, collecte bij de uitgang

Festival of Poetry & Carols

In de Oude Kerk van Soest vindt op zondagmiddag 15 december een ‘Festival of Poetry & Carols’ plaats; een uur geheel gevuld met Engelse Kerstmuziek en de poëzie van Carols. De cantorij van De Oude Kerk zingt Engelse bewerkingen van bekende traditionals, zoals Away in a manger en Ding, dong, en ook een prachtig Magnificat van George Dyson. Een speciaal voor deze gelegenheid samengesteld projectkoor, dat uit zeer ervaren zangers bestaat, laat muziek horen van John Rutter, Benjamin Britten, Gustav Holst, en bewerkingen van There is a rose tree en The angel Gabriel. Het uur wordt geopend met het spetterende Sir Christèmus van William Mathias (1934-1992) en tot slot wordt u een fantastisch nieuwjaar toegewenst door de twee koren tegelijk.

Gonny van der Maten leidt het projectkoor en de cantorij.
Kees Bregman overweegt motieven in het verhaal dat de Carols doen.
Aan het historische Van Gruisen-Van Oeckelen-orgel zit oud-Domorganist Jan Jansen.

Kerk open vanaf 15.30 uur.