Vocaal Ensemble Multiple Voice

mrt 20 2022

Concert Vocaal Ensemble Multiple Voice

Op 20 maart treedt Vocaal Ensemble Multiple Voice o.l.v. Paul de Kok op in de Oude Kerk met hun programma Master &Pupil.
Dit voorjaar richt Multiple Voice zich op de Engelse koormuziek van negentiende tot eenentwintigste eeuw. Vertrekpunt is componist Charles Stanford, die met zijn koorcomposities één van de grondleggers was van de negentiende-eeuwse koormuziekrevival in Engeland. Stanford maakte school en een aantal van zijn leerlingen, zoals Herbert Howells, Frank Bridge en Ralph Vaughan Williams, werden van groot belang voor de koormuziek van de eerste helft van de twintigste eeuw. Op hun beurt waren zij ook weer van invloed op hedendaagse koorcomponisten als James MacMillan en Owain Park. Laatstgenoemde componeerde drie motetten op exact dezelfde teksten als Stanford, onmiskenbaar als eerbetoon aan hem. Waarmee de cirkel weer gesloten is. In ons concert klinken sacrale motetten van Stanford en Park, seculiere partsongs van Bridge, het sublieme Requiem van Howells en verschillende zettingen van de Maria-hymne Ave maris stella.
Een voorproefje van het concert, kunt u horen in deze trailer.

Kaarten zijn verkrijgbaar in de kerk voor aanvang van het concert. U kunt contant betalen (wel graag gepast), maar pinbetaling heeft de voorkeur.
Vooraf aanmelden via de mail is niet meer nodig.