Kamerkoor Saudade

okt 20 2019

Entree € 12,00 (kaarten bij de ingang van de kerk)

Concert Kamerkoor Saudade

Hebt u de nachtegaal al eens in het wild horen zingen? Op zondag 20 oktober krijgt u de kans in de Oude Kerk van Soest, als kamerkoor Saudade uit Utrecht ‘Denn die Nachtigallen schlagen’ van Raymond Schroyens ten gehore brengt. Het betoverende lied van de nachtegaal is kleurrijk en weemoedig, net zoals de herfst. In het gedicht ‘Le soleil me suit’ van de Franse dichter Paul Éluard, prachtig getoonzet door Anneke Wittop Koning, voelt u de laatste zonnestralen in de vorm van ‘duizend vlammen’, tot er een dovende schaduw valt. In ‘Belle et ressemblante’, eveneens een gedicht van Éluard, verklankt Francis Poulenc de vallende blaadjes in ‘een bouquet van naakte regen’. Daarnaast hoort u zowel stormachtige als troostrijke herfstklanken van onder anderen Pawel Lukaszewski, Matthew Peterson en Cristóbal de Morales.

Kamerkoor Saudade brengt een ode aan de vele gezichten van de herfst, met oude en nieuwe, maar bovenal weemoedige muziek. Het koor staat onder leiding van Vincent Doek

www.kamerkoor-saudade.nl