jun 21 2020

Entree € 10,00 (kaarten bij de ingang van de kerk, na vooraf aanmelden)

Orgelconcert La Monica in Soest door Berry van Berkum

Zondag 21 juni 2020 zal Berry van Berkum, organist uit de Nicolaïkerk te Utrecht en de Dominicanenkerk te Zwolle, het historische orgel in De Oude Kerk bespelen. Berry van Berkum concerteerde als solist met muziek van Bach tot Messiaen in Europa en de Verenigde Staten. Hij gaf masterclasses aan conservatoria in binnen- en buitenland. Als Improvisator is hij actief op het gebied van jazz en speelt hij regelmatig bij zwijgende films.
Zijn programma voor deze middag ziet er veelbelovend en gevarieerd uit. Onder de titel ‘La Monica in Soest’ speelt hij niet alleen werken van bekende klassieke componisten, zoals J.S. Bach, G. Böhm en G. Buxtehude, maar ook werken van componisten uit de 20e eeuw, waaronder G. Bovet, B. Matter en T. Hagen zullen ten gehore worden gebracht.
Programma 21 juni   CV Berry van Berkum
www.berryvanberkum.nl

Vanwege de coronamaatregelen mogen er maar 30 bezoekers bij het concert in de kerk aanwezig zijn. U kunt zich hiervoor aanmelden:
– Stuur uw aanmelding per mail naar dok-concerten@famsolleveld.nl
– Per aanmelding mogen maximaal 2 personen uit 1 huishouden worden aangemeld.
– De eerste 30 verzoeken (personen) worden gehonoreerd en ontvangen een bevestigingsmail en een protocol dat geldt bij het bezoeken van het concert.
– Valt uw aanmelding buiten de 30 bezoekers die worden toegelaten, dan ontvangt u daarover geen mail.
– De bevestigingsmail dient als toegangsbewijs en moet worden getoond bij de ingang van de kerk.

Omdat er maar een beperkt aantal plekken in de in de kerk zelf is, wordt het concert live gestreamd via https://kerkdienstgemist.nl/stations/687-De-Oude-Kerk-Soest
Omdat aan de organisatie van de DOKconcerten kosten verbonden zijn, vragen wij de luisteraars van de live-stream om een financiële bijdrage over te maken via NL30 INGB 0009 4453 40 t.n.v. Stichting Kerk en Cultuur Oude Kerk Soest (ANBI status), onder vermelding van ‘DOK concert 21 juni 2020′. Op deze manier blijft het mogelijk om mooie, kwalitatief goede concerten te blijven organiseren. Onze hartelijke dank alvast.

Foto: A. Willemse